miércoles, 11 de mayo de 2011

Peus de porc al cava amb fruits secs.

Aquests recepta no és de dieta, Avis!

Els peus de porc o "manos de ministro" que diuen al bar de baix de casa, son un descobriment recent per a mi.  L' altre dia hi vaig trobar uns de cuits al mercat i em vaig animar a experimentar. Un dels inconvenients dels peus de porc és que et poses fet un fàstic rebregant els ossos, obligat a llepar-te els dits... així que vaig pensar en una recepta de peus desossats...i ja posats amb diferents textures per a que no quedés una barreja tan gelatinosa... aquesta és la proposta, desitjo que us agradí.

Ingredients
4 peus de porc.
Fruits secs: orellanes, avellanes, panses i
(nous o làmines d'atmelles torrades)
1 ceba. 
100 ml de crema de llet
2 cullerades de mantega.
2 gots de cava
1 cullerada de farina
Oli, sal i pebre

Preparem els ingredients i reservem

Posem les panses  a remull en aigua i rajolí de víi ranci, per a que s'engreixen i estovin una miqueta. Ratllem la ceba. Piquem l'all i les avellanes. Piquem les nous no massa petites.Tallem les orellanes a cuadrets.


Posem els peus de porc (ja cuits) al foc en un pot i els cobrim amb aigua, sal i pebre. Portem a ebullició per que deixin una miqueta de la seva gelatina. Afegim una culleradeta de mantega, el cava i deixem que es redueixi fins a la meitat.
Retirem els peus i els desossem.
A una paella amb una cullerada de mantega daurem la ceba, quan estigui marroneta hi afegim les panses i la picada, sofregim durant 2,3 minuts i posem la farina a daurar. A continuació hi posem el brou reduït amb el cava, la crema de llet, els peus desossats i rectifiquem de sal i pebre, fem xup-xup a foc baix durant 10 minuts.
Un cop apagat el foc afegim les orellanes i les panses, emplatem els peus i posem per sobre les nous picades (o làmines d'atmella torrades), decorem el plat amb un fil de crema de vinagre de mòdena.


Com a entrant, combinant textures.

M'havien quedat a la nevera uns fulls de pasta Brick. Vaig pensar que potser la textura cruixent d'aquesta pasta amb el gelatinós dels peus podria donar una bona combinació, així que vaig reservar una part i la vaig deixar refredar. Vaig tallar la pasta per la meitat i col.locar el farcit a un dels extrems. El vaig doblegar fent zig-zag, perquè em quedes en forma de triangle. Vaig fregir amb oli de girasol i unes llavors de sèsam... Prou bo també.

Bon profit!

1 comentario:

  1. hola!
    m'ha fet molta il·lusió descobrir un nou bloc, deixar-vos un primer comentari i que sigui precisament en una recepta de les que m'agraden, uns peus de porc tan ben treballats.
    gràcies per haver posat el meu entre els vostres blocs preferits, i molta sort en aquesta nova etapa.
    una abraçada!

    ResponderEliminar